Monday 7 May 2012

miracle

as-salam. hai. apa itu miracle? keajaiban lah beb. kepala pening, hatipun sedih, mata pun ngantok, perut selalu buat hal.. tapi tu normal lah. dugaan namanyaa. nak hapuskan dosa dosa kecil kan?? ok. bukan tuu yang aku nak citer kan, tapi aku sedang menunggu keajaiban yang berlaku dalam kehidupan aku, dalam diri aku. keajaiban yang boleh membuatkan aku sentiasa tersenyumm. keajaiban yang boleh membuat kan aku mendapat kejayaan dunia dan akhirat. ohh. memang ajaib lah kan kalau mende tu terjadik tanpa usahaa dari diri aku sendiri. tapi nama pun manusia, selalu alpaa dengan kebun kebun dunia dan akhirnya menggadaikan taman taman indah di akhirat. aku belajar untuk mendekatkan diri kepada Allah. belajar untuk taknak kecewakan perasaan parents aku dan family aku yang merupakn hadiah istimewa daripada Allah. aku menyayangi. mencintai, merindui sesorang juga kerana Allah. bukan nafsu semata mata. aku ingin kan hubungan yang betul2 betul halal. tapi jika sesorang itu menolak perasaan aku itu, mungkin lebih baik aku mencintainya dalam diam. Allah pasti merencanakan sesuatu yang terbaik untuk hambanya. aku dah puas menangis, kadang kadang buat aku tersedar siapa aku di muka bumi ini. knape Allah memberikan aku dugaan sebegini rupaa? yang pasti, dulu aku lalai dengan kehidupan aku. selama 19 tahun aku hidup, takpernah satu pun aku bahagiakan family aku. result spm aku sangat lah terukk. dan aku mengaku tu sume. sebab apa? hanya diri aku sendiri yang tahuu. kadang kadang membuatkan aku give up dengan perassaan aku sendiri. yang pasti ada hikmah di sebalik semua ni. dan awak datanglah kalau awak betul betul bersedia untuk menjaga, menyayangi dan mencintai diri saya seadanya. pergilah awak kalau tu yang membuatkan awak bahagia. keajaiban pasti akan hadir sekiranya sesorang itu berusaha untuk mendapatkannya. wassalam.

      “Ya Allah, ya Tuhanku. Mulai saat ini, aku ikhlaskan segala rasa rinduku, cintaku dan rasa kasihku pada diri mu. Aku ikhlaskan segala apa yang berlaku.. amin"




No comments:

Post a Comment