Saturday 5 May 2012

no title

salam. hari ni takde menda pun nak aku cerita kan. just jari ni bosan bosan tak tahu nak buat apa. mood aku pun tak bape nak okay. as usual la. hmm, aku just nak ceritakan tentang seorang hamba Allah yang boleh dikatakan rapat dengan aku. pada mulanya malas lah nak masuk campur masalah die. tapi memandangkan kisah aku pun lebih kurang sadis macam die, soo aku paham keadaan die. paham apa yang die inginkan. hmm, kisah ni tetap ada kaitan dengan seorang yang bernama LELAKI. hati nya berkecai kecai disebabkan seorang lelaki. die takpenah pedulik kan pun maki hamun dari seorang lelaki yang dianggap sebagai teman sehidup semati. maki hamun merupakan makanan hariaan baginya. and kadang kadang aku pikir die ni lebih kurang bodoh lah. yela, sebab kan sayang kan sesorang, family diketepikan. baginya kebhagiaan lelaki tersebut lebih penting. ini lah yang dinamakan perempuan. sanggup berkorban apa sahaja asalkan dapat melihat si die bhagia. sama lah keadaan ngan aku. tapi family tetap aku utamakan. air mata merupakan peneman setiap malam sebelum dia tido. kadang kadang nak je aku maki laki tuu. tak sedar diuntung. aapaa yang aku tahu, bnyak yang dah die korban kan untuk si die. tapi, kesedihan yang die dapat. aku sebagai kawan, hanya mampu nasihat dan terus nasihat. tetap jugak bagi sokongan walaupun kadang2 tu tindakan die sangat tak masuk akal. tapi ingat lah, kita tetap masih ada family, kawan kawan dan yang paling penting masih aada Allah yang sentiasa menyayangi hambanya di muka bumi ini, insyaAllah.

*dan kau, jangan bertindak ikut perasaan, pikir family kau dulu before kau pikir orang yang belum tentu lagi pikirkan perasaan kau. kawan kawan kau akan selalu menyokong kau tu tau.


No comments:

Post a Comment